Dzień dobry,
mam pytanie dotyczące poprawności zapisu nazwy stanowiska pracy. Spotkałem się z dwoma wersjami tego samego zawodu.
Mam na myśli, np.:
"Specjalista ds. kontaktu z mediami" oraz "Specjalista ds. kontaktów z mediami". Taka sama sytuacja występuje w przypadku specjalisty zajmującym się komunikacją z firmami.
W tym kontekście należy używać słowa "kontaktu" czy "kontaktów"? A może obie formy są poprawne?
Poza tym, czy błędem jest zapisywanie pierwszych liter wszystkich wyrazów nazwy tego stanowiska wielką literą? Również wielokrotnie się z tym spotkałem.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź na nurtujące mnie pytania.
Serdecznie pozdrawiam,
Kacper Rogósz
Szanowny Panie,
analiza definicji słownikowych i licznych przykładów użycia pozwala uznać, że obie nazwy są poprawne – zarówno specjalista ds. kontaktu z mediami, jak i specjalista ds. kontaktów z mediami, przy czym druga z tych nazw ma większą frekwencję.
Jeśli zaś chodzi o kwestię ortograficzną, to zgodnie z tą zasadą nazwy stanowisk, funkcji i godności piszemy małymi literami.
Łączę wyrazy szacunku
Monika Kącka-Rodak