Dzień dobry,
jak poprawie napisać powitanie w mailu biznesowym? W zespole zdania są podzielone:
Osobiście piszę:
Dzień dobry, Panie XYZ,
Reszta zepsołu przekonuje mnie, iż powinno napisać się:
Dzień dobry Panie XYZ,
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Kamil R
Szanowny Panie,
w korespondencji oficjalnej (zarówno tradycyjnej, jak i elektronicznej) najlepiej sprawdza się formuła Szanowny Panie (lub, w zależności od kontekstu, Szanowna Pani, Szanowni Państwo).
W ostatnim czasie obserwujemy jednak zmiany w netykiecie − użytkownicy języka coraz częściej posługują się wyrażeniem dzień dobry, pochodzącym z języka mówionego i skracającym dystans, jako formułą inicjalną w mejlach. Możemy jej użyć szczególnie, jeśli już znamy bliżej naszego korespondenta.
Jak słusznie Pan zauważył, po Dzień dobry należy postawić przecinek, jeśli chcemy się zwrócić bezpośrednio do adresata. Napiszemy:
Dzień dobry, panie Piotrze,
Dzień dobry, pani Anno.
Łączę wyrazy szacunku
Monika Pawelec-Skurzyńska